In mei 2023 werd de Utrecht Congres Alliantie opgericht, een samenwerking tussen partijen waaronder de gemeente en provincie Utrecht, Utrecht Marketing, Universiteit Utrecht, Utrechtse hoteliers en Jaarbeurs. Deze alliantie bundelt krachten om internationale congressen naar de stad te trekken die aansluiten bij de positionering ‘Utrecht, Heart of Health’. Enkele voorbeelden van recente succesvolle congressen zijn het WHO European Healthy Cities Network congress en het Future Green City World Congress. In mei 2025 openen wij onze deuren voor het International Forum on Quality and Safety in Healthcare waar zorgprofessionals van over de hele wereld samenkomen.
Duurzaamheid staat bij ons hoog op de agenda. Onze ambitie is om in 2030 de meest duurzame organisator en facilitator van beurzen en evenementen in Europa te zijn. Een aantal van onze initiatieven lichten we hier voor je uit.
De Moments-punten in onze beurshallen zijn omgetoverd tot culinaire hotspots met smakelijke take-aways en verse gerechten. Ook de keukens van onze restaurants Queens en Pleyn zijn verbouwd tot state of the art keukens met de modernste apparatuur. Bezoekers kunnen nu genieten van een live-cooking experience door onze top-koks.
We zijn klaar voor 2025 en verheugen ons op een mooi nieuw jaar! Het foodbook heeft een make-over gekregen, de nieuwe tarieven zijn bekend en de webshop is vernieuwd.
Onze centrale ligging in het hart van Nederland maakt ons goed bereikbaar voor iedereen. Met de auto kun je terecht op onze diverse parkeerterreinen. Beleving en het comfort van onze bezoekers en klanten staat voorop. De afgelopen maanden zijn we begonnen met het verbeteren van onze parkeergarage en...
Duurzaamheid staat bij ons hoog op de agenda. Onze ambitie is om in 2030 de meest duurzame organisator en facilitator van beurzen en evenementen in Europa te zijn. Elke dag nemen wij daarom beslissingen die impact maken. Denk bijvoorbeeld aan een duurzaam horecabeleid, het aanjagen en versnellen van duurzaamheid in de markten waarin we actief zijn en het verbeteren van diversiteit en inclusie. Ook was Jaarbeurs in 2024 finalist bij de internationale UFI Sustainable Development Award.
Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Audrey Wilschut werkt al ruim twintig jaar bij Jaarbeurs. Zij is een bevlogen beursmanager voor onder andere de Nationale Onderwijstentoonstelling (NOT), het grootste onderwijsevent voor professionals in de kinderopvang, buitenschoolse opvang en het primair en voortgezet onderwijs. De NOT vindt komend jaar plaats van dinsdag 21 tot en met zaterdag 25 januari 2025. We stappen in de wereld van Audrey en nemen een kijkje achter de schermen bij de NOT waarbij Audrey alle kneepjes van het onderwijsvak toelicht.
Bij Jaarbeurs zijn we continu aan het verbeteren om samen nog succesvollere evenementen te organiseren. We vragen daarbij input van onze klanten en bezoekers. We doen dat onder andere door klantarena’s te organiseren. Bart de Keijzer, beursmanager bij de FJR-club deed mee en vertelde ons over zijn ervaring als exposant bij MOTORbeurs Utrecht. Wij gingen vervolgens met zijn feedback aan de slag.
Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Rogier van de Hoef is sinds november 2023 head of digital bij Jaarbeurs. Hij is verantwoordelijk voor het verbeteren van onze digitale producten zoals de Jaarbeurs app, beurswebsites en registratie- en matchmaking applicaties. Hoe is het eigenlijk om binnen deze afdeling bij Jaarbeurs te werken? We stappen in de wereld van Rogier en nemen een kijkje achter de schermen bij de afdeling digital.
Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Elsje van Vuuren (37) werkt twee jaar als senior communicatieadviseur in het team corporate communicatie bij Jaarbeurs. Onlangs liep ze in het kader van de Goede Doelendagen bij Jaarbeurs een dagje mee als vrijwilliger bij het Leger des Heils. Hoe is het eigenlijk om als Jaarbeursmedewerker uit je dagelijkse routine te stappen en een dagje mee te lopen als vrijwilliger? We lopen een ochtend met Elsje mee terwijl ze brood staat te smeren voor dak- en thuislozen bij het Leger des Heils op de Nieuwegracht in Utrecht.
Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Arno van der Linden (57) werkt al 28 jaar bij de afdeling beveiliging bij Jaarbeurs. Hoe is het eigenlijk om binnen deze afdeling bij Jaarbeurs te werken? We stappen in de wereld van Arno en nemen een kijkje achter de schermen bij de afdeling veiligheid van beurzen en evenementen.
Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Nicola Alliney (26), geboren en getogen in Italië, werkt als sales- en accountmanager in het internationale Jaarbeurs team dat onder andere vakbeurzen organiseert in Thailand, Vietnam, Indonesië, de Verenigde Arabische Emiraten en Rwanda. Nieuwe mensen en culturen leren kennen, daar krijgt hij energie van. Hoe is het eigenlijk om als Italiaan bij Jaarbeurs te werken? We stappen in de wereld van Nicola en ontdekken samen verschillende smaken en culturen bij Jaarbeurs.